Hoppa till innehåll

DigiJag – Javisst! Webinarium på lätt svenska

onsdag 20 oktober kl 18:00 till kl 19:00

Välkommen till en digital träff där vi testar DigiJag plattformen DigiJag.

Du kommer lära dig hur du kan använda DigiJag för att få tips på böcker och hur du kan hitta nyheter på internet.

DigiJag är enkel att använda. Den som har svårt att läsa och skriva kan använda symboler. Det går också att prata in det man vill söka på Youtube.

På träffen får du träffa Kerstin Gatu och Robert Öberg.

Kerstin Gatu

Kerstin Gatu arbetar som lärare på kursen Anpassad IT. Kerstin kommer att visa och berätta om DigiJag.

Robert Öberg, ombudsman skola och utbildning Foto: Linnea Bengtsson

Robert Öberg arbetar på FUB:s kansli.

För att kunna vara med på träffen behöver du en dator med internetuppkoppling. Du behöver också en mejladress så vi kan skicka information om hur du kommer in till DigiJag.

Du måste anmäla dig till webbinariet senast den 18 oktober 2021 om du vill vara med den 20 oktober 2021. Här kan du anmäla dig: Anmälan DigiJag – Javisst 20 oktober

Du kan också anmäla dig genom att mejla till Robert, robert.oberg@fub.se.

Här finns mer information:

Projektet DigiJag

Utbildningen Anpassad IT