Hoppa till innehåll

DigiJag – Javisst! Webbinarium på lätt svenska

måndag 9 maj kl 18:00 till kl 19:00

Vad är DigiJag? Ett sätt att träffas och lära sig mer, på internet.

DigiJag är enkelt att använda. Den som har svårt att läsa och skriva kan använda symboler. Det går också att prata in det man vill söka på Youtube.

Ta chansen att testa!

DigiJag logotyp med noter bredvid

Fyra kvällar under våren bjuder vi in till träffar på plattformen DigiJag. Det blir olika teman varje kväll.

Kvällens tema den 9 maj är musik.

Vi kommer ha en frågesport (Quizz) i musik och du får se hur du hittar musikvideos som du kan sjunga till på Youtube.

DigiJag – Javisst måndagen 9 maj klockan 18:00-19:00 – klicka här för att anmäla dig!

Du behöver ha tillgång till internet för att vara med.

Kerstin Gatu, Michael Kjellberg och Robert Öberg kommer vara med på DigiJag-kvällen.

Kerstin Gatu
Kerstin Gatu arbetar som lärare på kursen Anpassad IT.

Michael Kjellberg
Michael Kjellberg är IT-ansvarig.

Robert Öberg, ombudsman skola och utbildning Foto: Linnea Bengtsson
Robert Öberg arbetar på Riksförbundet FUB:s kansli.

DigiJag:

Ni som vill vara med får en inloggning till DigiJag och blir medlemmar i DigiJag-gruppen FUB-riks. Ni kommer kunna fortsätta använda DigiJag, hitta material och utvalda appar även mellan våra träffar.

DigiJag på datorskärm