


DigiJag – Javisst! Webbinarium på lätt svenska
Välkommen till en digital träff där vi testar plattformen DigiJag.
Onsdag den 15 december klockan 18:00-19:00 – klicka här för att anmäla dig!
Kvällens tema är musik och rörelse. Du kommer lära dig hur du kan använda DigiJag och få tips på hur du kan hitta bra träningsfilmer på internet.
Vi kommer också ha en frågesport (Quizz) i musik och du får se hur du hittar musikvideos som du kan sjunga till på Youtube.
DigiJag är enkel att använda. Den som har svårt att läsa och skriva kan använda symboler. Det går också att prata in det man vill söka på Youtube.
Kerstin Gatu, Michael Kjellberg och Robert Öberg kommer vara med på träffen.

Kerstin Gatu arbetar som lärare på kursen Anpassad IT.

Robert Öberg arbetar på Riksförbundet FUB:s kansli.

Michael Kjellberg är IT-ansvarig.
För att vara med på träffen behöver du en dator med internetuppkoppling. Du behöver också en mejladress så vi kan skicka information om hur du kommer in till DigiJag.
Ni som är med kommer att kunna fortsätta använda DigiJag, hitta material och utvalda appar även mellan våra träffar.
Datum:
Onsdag den 15 december klockan 18:00-19:00 – klicka här för att anmäla dig!
Här finns mer information: