Hoppa till innehåll

DigiJag – Javisst! Webinarium på lätt svenska

måndag 15 november kl 18:00 till kl 19:00

Välkommen till en digital träff där vi testar DigiJag plattformen DigiJag.

Klicka här för att anmäla dig till denna träff!

Du kommer få träffa Therese Wappsell och Marcus Nilsson som berättar om Ung i FUB.

Ung i FUB-logotyp

Du kommer lära dig hur du kan använda DigiJag och hitta material om Ung i FUB på internet.

DigiJag är enkel att använda. Den som har svårt att läsa och skriva kan använda symboler. Det går också att prata in det man vill söka på Youtube.

På träffen får du också träffa Kerstin Gatu och Robert Öberg.

Kerstin Gatu

Kerstin Gatu arbetar som lärare på kursen Anpassad IT. Kerstin kommer att visa och berätta om DigiJag.

Robert Öberg, ombudsman skola och utbildning Foto: Linnea Bengtsson

Robert Öberg arbetar på FUB:s kansli.

För att kunna vara med på träffen behöver du en dator med internetuppkoppling. Du behöver också en mejladress så vi kan skicka information om hur du kommer in till DigiJag.

Här finns mer information:

Projektet DigiJag

Utbildningen Anpassad IT