Hoppa till innehåll

Härlig ridning med Falkenbergs ryttarförening/FORF

Publicerad:

Den 6/11 hade 10 deltagare anmält sig för en eftermiddag i stallet. Man väljer själv om man vill prova att sitta på en häst eller bara vara med.

Deltagarna fick hjälpa till i stallet när hästarna skulle sadlas och tränsas. Man ska ha hjälm på sig när man är nära hästarna.

Ebba i stallet
Jeanette som är ridlärare håller i hästen medans Ebba gör sig redo. Ebba har med sig Anna som är van vid hästar.

Lovisa i stalletLovisa klappar hästen medans stallets personal hjälper till att sadla hästen.

Linn hoppar på hästen
En av våra nya och yngsta medlemmar, Linn, hade tagit med mamma och pappa till stallet.
Linn är modig och kliver upp på hästen via rampen.

Linn sitter på hästenNu sitter Linn bekvämt på hästens rygg. Hästen heter Kjell


Ebba är en van ryttare och leds tryggt av Anna. Hästen som är vit heter Nalle.


Lovisa har tagit hjälp av rampen för att komma upp på hästen. Hästen heter Tango.

Lovisa är redo på hästen
Nu är Lovisa redo att ge sig ut på en ridtur.

Sofie håller en häst
Ibland är det mysigt att bara hålla i tyglarna och leda en häst runt. Sofie leder hästen Kjell.

Deltagarna får prova på att träna på skritt och halt och hur man svänger med hjälp av tyglarna.
Man går en bana inne i ridhuset. Sen blev det trav och olika balansövningar på hästryggen för de som vågade.

Linn i stalletNär ridningen är klar ska allt tillbaka till sadelkammaren. Linn bär tillbaka tränset.

 
Alla hade med sig egen fika och det var gott efter ridturen.

Kan undra vad Linn drömmer om under fikan. Kan det vara en egen häst?

Det blev en rolig eftermiddag i stallet och alla var fantastiskt modiga.

Vi tackar all personal som hjälpte till och ryttarföreningen för att vi fick komma.