


Lättläst om corona-viruset från Inre Ringen och FUB
Publicerad:
Många har frågor om det nya corona-viruset.
Vi har gjort ett dokument med tre sidor lättläst text och pictobilder om det nya corona-viruset.
Dokumentet finns under Bilagor här nedanför. Den som vill får gärna skriva ut och sätta det på anslagstavlan!
Uppdaterat 18 mars 2020: Här finns tips på information från andra:
Sara Lövestam skriver på lättläst om coronaviruset.
Lättläst om coronaviruset på Stockholms stads webbplats
Lättlästa tidningen 8 sidor om coronaviruset

Bildstöd om coronaviruset, av Arvsfondsprojektet Bildstöd i föreningsliv.
Bildstöd om att tvätta händerna av Språkom – Språkutveckling och kommunikation
Svenska Downföreningen om coronaviruset
SVT:s Nyhetstecken om coronaviruset på teckenspråk
Uppdaterat 24 mars:
Regeringens lättlästa information om det nya coronaviruset finns här.

Solteatern (daglig verksamhet i Falkenberg) har gjort en film om att skydda sig från smitta.

Kursen på Anpassad IT har gjort en film om att tvätta händerna ordentligt.

Västra Götalands-regionen har tagit fram bildstöd om det nya coronaviruset.

Lära tipsar om seriesamtal om Coronaviruset.
Uppdaterat den 31 mars 2020:
Lättläst om covid-19 på Folkhälsomyndighetens webbplats
Lättläst information om corona på www.krisinformation.se
1177 Vårdguiden har fortfarande ingen lättläst information om coronaviruset på sin webbplats.

