

Störd och Stolt-priset går vidare!
Grattis till Polarn O. Pyret som har tagit över staffetpinnen i Störd och stolt-priset efter Ica!
-Kul och hedrande att få detta pris, säger Petra Stenecke från Polarn O. Pyret som gjorde sommarkampanjen 2016 ”Lika olika” där de tog med ett barn med Downs syndrom.
Teddy Falkenek, chef för samhällsengagemang på Ica:
-Det är bra att projektet har utvecklats till ett långsiktigt stafettpris! Polarn O. Pyret är dessutom extra värdiga vinnare som har arbetat med inkluderande och hållbar kommunikation under många år.
Ica var de första som fick Störd och stolt-priset, när de fick en utmärkelse i kategorin ”Stördaste varumärke” under Störd och stolt-galan i Blå Hallen 6 december 2015. Sedan har priset utvecklats till ett stafettpris i form av en gyllene stafettpinne.
Störd och stolt-projektet är finansierat av Svenska PostkodLotteriet.
Läs mer
Överlämningen till Polarn O. Pyret skedde i samband med ett seminarium om Störd och stolt-rapporten för Sveriges Annonsörers medlemmar.
-Beslutet om kampanjen tog tid men så här i efterhand undrar jag varför vi inte gjorde det tidigare! berättar Petra Stenecke från Polarn O. Pyret.
-Vi måste bredda begreppet mångfald menar Åsa Stenborg från Störd och stolt-projektet. Det är viktigt att alla syns och att alla får förebilder. Ofta är man rädd för att arbeta med personer med utvecklingsstörning om man aldrig har gjort det förut. Men vi måste våga mer för komma framåt!