


DigiJag – Javisst! Webbinarium på lätt svenska
Vad är DigiJag? Ett sätt att träffas och lära sig mer, på internet. Nu finns nya chanser att testa!
Fyra kvällar under våren bjuder vi in till träffar på plattformen DigiJag.
Det blir olika teman varje kväll.

Den 6 april 2022 är temat relationer och du kommer få träffa Tess, Andreas, Aline, Petter och Magnus som jobbar i projektet Relationer som funkar.

Tess

Andreas

Aline

Petter

Magnus
Projektet handlar om hur det kan bli lättare att lära känna nya personer, och hitta kompisar eller kärlek.
I projektet är det personer som har intellektuell funktionsnedsättning eller autism som är experterna.
De ska bland annat bygga en ny app, för att träffa vänner eller hitta kärleken. Och för att umgås med varandra. Appen kommer att finnas i DigiJag.
Klicka här för att anmäla dig till DigiJag Javisst den 6 april 2022!
Du behöver ha tillgång till internet för att vara med.
Kerstin Gatu och Robert Öberg kommer vara med varje gång. Men det kan också bli andra som är med.

Kerstin Gatu arbetar som lärare på kursen Anpassad IT.

Robert Öberg arbetar på Riksförbundet FUB:s kansli.
DigiJag:
Ni som vill vara med får en inloggning till DigiJag och blir medlemmar i DigiJag-gruppen FUB-riks. Ni kommer kunna fortsätta använda DigiJag, hitta material och utvalda appar även mellan våra träffar.
DigiJag är enkel att använda. Den som har svårt att läsa och skriva kan använda symboler. Det går också att prata in det man vill söka på Youtube.
