


DigiJag – Javisst! Webbinarium på lätt svenska
Vad är DigiJag? Ett sätt att träffas och lära sig mer, på internet. Nu finns nya chanser att testa!
Fyra kvällar under våren bjuder vi in till träffar på plattformen DigiJag.
Det blir olika teman varje kväll.
Den första kvällen, 9 februari 2022, får du träffa Marcus Nilsson som jobbar med Ung i FUB.

Han kommer berätta om Ung i FUB:s demokratiläger som hålls i Göteborg i sommar.
Demokratilägret är öppet för FUB:s medlemmar som är i åldrarna 15-30 år.
Du kommer dessutom lära dig hur du kan använda DigiJag för att hitta information och lära dig mer om höstens val.
Kerstin Gatu och Robert Öberg kommer också vara med.

Kerstin Gatu arbetar som lärare på kursen Anpassad IT.

Robert Öberg arbetar på Riksförbundet FUB:s kansli.
Länk till anmälan: Onsdag den 9 februari klockan 18:00-19:00 – klicka här för att anmäla dig!
Du behöver ha tillgång till internet för att vara med.
DigiJag:
Ni som vill vara med får en inloggning till DigiJag och blir medlemmar i DigiJag-gruppen FUB-riks. Ni kommer kunna fortsätta använda DigiJag, hitta material och utvalda appar även mellan våra träffar.
DigiJag är enkel att använda. Den som har svårt att läsa och skriva kan använda symboler. Det går också att prata in det man vill söka på Youtube.
