Hoppa till innehåll

DigiJag – Javisst! Webbinarium på lätt svenska

torsdag 10 mars kl 18:00 till kl 19:00

Vad är DigiJag? Ett sätt att träffas och lära sig mer, på internet. Nu finns nya chanser att testa!

Fyra kvällar under våren bjuder vi in till träffar på plattformen DigiJag. Det blir olika teman varje kväll.

Kvällens tema den 10 mars är Hälsa och rörelse och du kommer få träffa John Gröntvedt, Frida Molin och Cilla Brönemyr från Hjälteföreningen.

Uttervägens hjältar på skidorna en solig vinterdag Fotograf Fredrik Solbakken

De berättar om hur de tränar på Uttervägens gruppbostad och hur de blev hjältar. De kommer att visa hur du kan träna. Det finns flera filmer med träningsprogram på Youtube från Uttervägens hjältar.

Du kommer lära dig hur du kan använda DigiJag för att hitta information.

Klicka här för att anmäla dig till DigiJag Javisst den 10 mars 2022

Du behöver ha tillgång till internet för att vara med.

Kerstin Gatu och Robert Öberg är också med på DigiJag-kvällen, som vanligt.

Kerstin Gatu
Kerstin Gatu arbetar som lärare på kursen Anpassad IT.

Robert Öberg, ombudsman skola och utbildning Foto: Linnea Bengtsson
Robert Öberg arbetar på Riksförbundet FUB:s kansli.

DigiJag:

Ni som vill vara med får en inloggning till DigiJag och blir medlemmar i DigiJag-gruppen FUB-riks. Ni kommer kunna fortsätta använda DigiJag, hitta material och utvalda appar även mellan våra träffar.

DigiJag är enkel att använda. Den som har svårt att läsa och skriva kan använda symboler. Det går också att prata in det man vill söka på Youtube.

DigiJag på datorskärm

Datum för alla planerade DigiJag-träffar: